פורום מוכש"ר: "בטל פגיעה ב-35,000 תלמידי המוכש"ר"

    "לא יתכן ש- 35,000 תלמידים מהחינוך החרדי יהיו בנים חורגים למערכת, וכל שני וחמישי ישיתו עליהם פגיעה תקציבית נוספת" הגיע הזמן לעשות לכך סוף , לעצור את האפליה ולהביא לשוויון בתקציב, עד לטיפול בסוגיה לא נוכל לממן את הדרישות החדשות של משרד החינוך
    דוד קורצוייל 1 Comment on פורום מוכש"ר: "בטל פגיעה ב-35,000 תלמידי המוכש"ר"

    בשל הסכמי שכר חדשים מחויבים המוסדות לתת מענק של 1,000 ש"ח לכל מורה • חובה נוספת שהוטלה בידי אחד הפקידים היא לשלוח איש צוות לקורס ולאחריו להוסיף לו שכר כגמול ריכוז טיולים

    "לא יתכן ש- 35,000 תלמידים מהחינוך החרדי יהיו בנים חורגים למערכת, וכל שני וחמישי ישיתו עליהם פגיעה תקציבית נוספת" הגיע הזמן לעשות לכך סוף , לעצור את האפליה ולהביא לשוויון בתקציב, עד לטיפול בסוגיה לא נוכל לממן את הדרישות החדשות של משרד החינוך
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחן הרב של המפלגות החרדיות בקואליציה לא מונע את המשך הקיצוצים למוסדות המוכש"ר, המונים 35,000 תלמידים חרדים.

    הקיצוץ הראשון שלאחרונה התבשרו עליו המנהלים של המוסדות הוא שבשל הסכמי שכר חדשים  של ההסתדרות עם משרד האוצר והחינוך הם מחויבים לתת מענק של  1,000 ש"ח לכל מורה. המורים והמורות כמובן ראויות למענק אלא שבניגוד לכלל בתי הספר, שם משרד האוצר מתקצב אותם במלא סכום המענק,  במוסדות המוכש"ר  הוא מתקצב רק על כ 30% מהסכום, כך שלרוב הסכום הם יצטרכו למצוא תקציב מן הגורן ומן היקב!

    הקיצוץ השני הוא החובה שהוטלה בידי אחד הפקידים במחוז החרדי במשרד החינוך לשלוח איש צוות לקורס (שתכניו עדיין נתונים במחלוקת ולא ברור אם יאושר בידי גדולי התורה) ולאחריו להוסיף לו שכר כגמול ריכוז טיולים, בעוד שבכלל בתי הספר, משרד החינוך מתקצב את העלויות הללו, במוסדות המוכש"ר אין כל  תיקצוב נוסף עבור זה !!

    פורום מוסדות המוכש"ר פנה בדחיפות לחברי הסיעות החרדיות בכנסת וביקש כי יטפלו בנושא ויעצרו את הקיצוצים והפגיעה בתקציב המוכש"ר. הפורום פנה גם למנהל  המחוז החרדי במשרד החינוך בתביעה לטפל בסוגיה: וכתב כי " לא ניתן להמשיך את הפגיעה במוסדות המוכש"ר,  אין שום סיבה שנצטרך לממן דברים שלא תוקצבנו עליהם, אנו מצפים ממך כמי שאמון על קידום תלמידי המוכש"ר החרדיים , שתידרש לעומקה של סוגיה זו ותוביל שינוי במדיניות והתאמת מודל התקצוב למען המשך קידומם ושגשוגם של המוסדות."

    דוד שרפר מנהל פורום המוכש"ר אומר כי בפורום מצפים מנציגי הציבור להירתם לטובת המוסדות: אלו רק שתי דוגמאות קטנות לדרישות תקציביות של משרד החינוך כשאין כיסוי לכך מתקציב המדינה כפי שיש לכל תלמיד במדינת ישראל חוץ מתלמידי החינוך  המוכש"ר"

    "לא יתכן ש- 35,000 תלמידים מהחינוך החרדי יהיו בנים חורגים למערכת, וכל שני וחמישי ישיתו עליהם פגיעה תקציבית נוספת" הגיע הזמן לעשות לכך סוף , לעצור את האפליה ולהביא לשוויון  בתקציב, עד לטיפול בסוגיה לא נוכל לממן את הדרישות החדשות של משרד החינוך".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בינתיים חוץ מפעילות בעניין שעשה הרב אייכלר(ולא ברור עד כמה העניין מתקדם), לרוב חברי הכנסת מיהדות התורה משום מה אין עניין בעוולות שנעשות למוכש"ר שמחוץ
      לחינוך עצמאי, האם רק בגלל שהחינוך העצמאי הוא יצרן משכורות לסיעה הפוליטית לא מגיע יחס הוגן גם כלפי שאר המוכש"ר
      וכי מוסדות המוכש"ר הללו בהם מתחנכים רבבות ילדי ישראל לא חשובים? וכי לא הצביעו עבורם? וכי לא פנו אליהם החכי"ם בתחינה ערב הבחירות?
      הטענה מופנית ביתר שאת כלפי החכי"ם החסידים שכן בתוך מוסדות המוכש"ר הללו נמצאים באופן דומיננטי מוסדות חסידיים!